week 4 - Reisverslag uit Weno Town, Micronesië van Jolien Geerlings - WaarBenJij.nu week 4 - Reisverslag uit Weno Town, Micronesië van Jolien Geerlings - WaarBenJij.nu

week 4

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolien

16 Februari 2007 | Micronesië, Weno Town

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer met een nieuwe update. Deze keer waarschijnlijk wel wat korter want deze week is erg eigenlijk niets speciaals gebeurt. In het weekend heb ik gewerkt aan het uitwerken van mijn interviews en heb in samen met Lori-Beth en Brian een film gekeken. Zondag heb ik de hele dag bij Lori-Beth gewerkt omdat wij in onze appartementgebouw afhankelijk zijn van eilandstroom gedurende de dag, wat over het algemeen betekent dat we geen stroom hebben tot een uur of 6. Lori-Beth heeft daarentegen de hele dag stroom dus ben ik daar maar gaan zitte. Weer een interview uitgetypt. Maandag ben ik weer naar Xavier gegaan en heb twee interviews gedaan. Daarnaast het ik vooral getypt aan een interview. Dinsdag hetzelfde verhaal. Ik heb toen wel gevraagd of Anthonia een gastgezin voor mij kan regelen, want dat doet ze voor alle meisjes op Xavier en ze had al iets voor me gevonden, maar dat huis lag helemaal aan de andere kan van het eiland dus dat zou mijn mobiliteit nog verder beperken dan die al beperkt is. Dat heb ik dus toch maar afgeslagen. Ze zou verder voor me zoeken op een plek meer in het centrum.
Woensdag en donderdag waren hetzelfde. Ik heb de hele dat aan het uitypen van interviews gewerkt en moet er nu nog 6 dus dat gaat de goede kant op. als ik een beetje doorwerk kan ik dat misschien wel in een dag of 4 afhebben. Daarna moet ik alles nog coderen en dat kost ook weer een hoop tijd dus ik denk dat ik de volgende week ook nog maar gewoon blijf typen tot dat ik up to date ben en dan kan ik wel weer naar een volgende school denk ik. Daar wordt het interviewen alleen wel lastiger omdat de jongeren daar vaak een stuk minder goed Engels spreken dus dan heb ik misschien een vertaler nodig. Ik ben benieuwd naar hoe dat zal gaan.
Omdat ik nergens nieuws heen ben geweest deze keer dus ook geen foto’s, helaas. Ik hoop volgende week weer een beetje toerist te kunnen zijn, maar dat zat er deze week even niet in.
Voor het weekend heb ik nog niets gepland dus wie weet wat voor spannende dingen me te wachten staan (niet zulke spannende gok ik zo).
Tot het volgende weekbericht!!

Heel veel liefs,

Jolien

P.S. blijf me op de hoogte houden van wat er daar gebeurt!

  • 17 Februari 2007 - 21:19

    Dimphy:

    Ha Jolien,
    Weer even een berichtje van hier. Je zit dus in een verwerkingsfase. Dat is altijd even doorbijten. Gelukkig heb je voor volgende week weer interviews gepland staan. En weer anders dan tot nu toe, omdat ze daar slechter Engels spreken, dat kan ook weer een uitdaging zijn. Zoals je weet is carnaval hier begonnen. We hebben een loge uit Utrecht en maandag komen er nog 2. Celine is zojuist met de loge en Erica naar de stad vertrokken. Het is eigenlijk ongewoon warm voor de tijd van het jaar. De bloesemboom in de voortuin loopt al uit. Hopelijk blijft het nu voorlopig vorstvrij hier, want anders is de bloesem verloren. En hoewel de boom maar heel kort bloeit, is het elk jaar weer genieten. Het vooruitzicht van een week voorjaarsvakantie is heerlijk. Verstandig van je dat je meer in het centrum in een gezin wilt komen, anders ben je zo afhankelijk van anderen met je mobiliteit. Veel succes deze week weer met je werk en tot het volgende journaal,
    liefs,
    Dimphy.

  • 17 Februari 2007 - 21:54

    Saskia:

    Hee Jolien,

    Goed om te lezen dat je je kunt zetten tot het verwerken van de interviews. Ben ook benieuwd hoe het werken met een tolk verloopt. Vermoed dat ik daar volgend jaar ook wel mee te maken krijg..
    Hier gaat het zijn gangetje. Weer rustig aan de studie en vakken volgen.

    Groetjes Saskia

  • 20 Februari 2007 - 21:29

    Claudia:

    lieve Jolien. Super om al jouw verhalen te lezen!! ben jaloers. Ik wens je veel succes en ik blijf je site bezoeken. xx Claudia

  • 21 Februari 2007 - 13:14

    Merlijn:

    Hoi Jolien! pfff wat een werk zeg, al die intervieuws uittypen! Hopelijk schiet het een beetje op! Hier is carnaval alweer voorbij... en het regent al de hele dag! Gelukkig heeft het met carnaval niet geregent! Ik ben zondag naar de optocht geweest in Tilburg. We dachten, gaan we lekker midden in de stad staan, waar het gezellig en druk is, maar er was gewoon bijna niemand! En er zaten enorme gaten in de optocht van soms wel een kwartier! Dat was niet veel soeps maar we hebben ons vervolgens vermaakt in mijn meest favoriete tent De skihut! hahaha Noujaa... voor 1 keer met carnaval is het nog best uit te houden en t was eigenlijk best gezellig een keertje tussen de boeren :P Maandag ben ik ook naar de optocht geweest, in den bosch, met pap, mam, celine, seb en 2 vriendinnetjes van celine. Het verschil tussen de optochten was onvoorstelbaar groot! In den bosch moesten we vechten voor ons leven om nog iets te kunnen zien, zo druk was t! De wagens waren ook echt super mooi en leken tussen de kleine straatjes en massa's mensen ontzettend groot! 's avonds hebben we veganistische erwtensoep gegeten en kwam thijsie nog langs, die had 2 hele mooie vlechten in z'n baard, een echte vikking! Maandag avond ben ik met celine en haar vriendin gaan stappen in den bosch. En celine drinkt voortaan wijn! T was iig errug gezellig met z'n 3en ;) Helaas begint het serieuze leven weer en moet ik weer gaan werken voor school... morgen en overmorgen moet ik werken maar dan verdien ik wel lekker geld voor de zomervakantie :D Dan nog maar 1 maandje stage en dan mag ik weer naar school en kan ik weer schilderen! M'n vingers beginnen nu namelijk wel heel heel erg te jeuken om weer een kwast vast te pakken! Ik kan daar nu natuurlijk ook wel tijd voor maken, maar je weet hoe dat gaat... t komt er op de een of andere manier gewoon niet van... Nog veel succes met het typen en hopelijk kun je snel weer beginnen met het afleggen van intervieuws en andere dingen ondernemen! Succes en veel liefs Merlijn

  • 22 Februari 2007 - 12:59

    MC A:

    Heey moppie,
    Klinkt goed productief allemaal! Ga zo door zou ik zeggen! Hoe veel interviews moet je hebben voor je onderzoek denk je? Je bent al een aardig eind op weg niet?
    Hoe ons op de hoogte kus anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Micronesië, Weno Town

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2008

Week 6

01 Augustus 2008

Week 5

26 Juli 2008

Week 4

18 Juli 2008

Week 3

12 Juli 2008

Week 2
Jolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 34372

Voorgaande reizen:

19 Januari 2007 - 21 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: