Nieuw Avontuur - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jolien Geerlings - WaarBenJij.nu Nieuw Avontuur - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jolien Geerlings - WaarBenJij.nu

Nieuw Avontuur

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolien

28 Juni 2008 | Verenigde Staten, Nashville

Hoi allemaal,

Nou ik ben dus in Nashville, Tennessee! Ik ga hier de komende 4 weken studeren en natuurlijk ook leuke dingen doen. Daarna ga ik als het goed is door naar Washington DC en New York! Het is een beetje raar om hier te zijn, een rare nieuwe omgeving waarin ik mijn weg nog even moet zien te vinden, maar ik ben hier ook nog maar 12 uur dus dat komt nog wel! Ik ben dus gisteren vertrokken vanuit Frankfurt. Ik vloog eerst naar Chicago. We vlogen over Nederland, waar ik mooi de kustlijn en Texel kon zien liggen. Daarna vlogen we over Groenland waar je heel mooi gletsjers kon zien liggen en helderblauwe ijsmeren. Toen vlogen we over Canada, waar eigenlijk vooral opvalt dat er niets is dan grote uitgebreide vlaktes met hier en daar een weg die nergens heen lijkt te gaan. Eenmaal boven de VS zag ik hier en daar af en toe wat huizen, maar niet veel en dan opeens is daar Chicago, een super grote stad in de middle of nowhere, zo lijkt het. Ik kon gewoon door de douane en mocht dus het lang binnen. Toen moest ik daar nog even wachten op mijn vlucht naar Nashville en een paar uurtjes later was ik er. Ik zou opgehaald worden door Sammy (een van de Amerikaanse studenten hier in Nashville die ik al heb ontmoet toen hij voor de uitwisseling in Utrecht was) maar we konden elkaar niet vinden. Uiteindelijk hebben een aardig meisje (Katie) en haar vriendje me in hun cabrio (wel een beetje windering op de snelweg ;) ) bij Vanderbilt University afgezet Op straat zag ik toen opeens Sammy lopen, die me de hele tijd had lopen zoeken op het vliegveld, en dus gingen we samen mijn nieuwe suite in waar ik verblijf, samen met Ozge, mijn Turkse klasgenootje. Nadat ik mijn tassen had afgezet zijn we nog even war gaan drinken. Het leek me het beste op maar gewoon om 12 uur naar bed te gaan en dan een volle nacht te maken om een jetlag te voorkomen (of in ieder geval te minimaliseren!). Daarna reden we nog even door het centrum van Nashville; veel neon verlichting, redelijk veel hoogbouw... allemaal erg nieuw en voor mij een beetje raar. Maar daar zal ik nog wel aan wennen. De komende tijd zal ik jullie zo een beetje van mijn bezigheden op de hoogte houden!

Veel Liefs,

Jolien

  • 28 Juni 2008 - 15:33

    Liesbeth:

    Hoi Jolien, jawel Nashville, dat klinkt wel heel bekend (ben er nl ook geweest) dus ken het een beetje. Ik hoop dat je naast het studeren ook tijd heb om de stad met z'n vele leuke tentjes te ontdekken. Veel succes en heel veel plezier natuurlijk.
    dikke kus Liesbeth

  • 29 Juni 2008 - 08:57

    Anke:

    Heey lientje!
    Hell yeah. Nashville, home of country music. Ik neem aan dat je nu, na een goede nachtrust 't nashvilliaanse nachtleven gaat opzoeken om te linedancen met Joe Nickels...Maar rustig aan met de tequilla hé (houdt Joe niet zo van!).
    Kussen Anke
    ps heb je al in t binnenvakje van de klep van je backpack gekeken?

  • 29 Juni 2008 - 11:25

    Jeannette Kol:

    hoi jolien jij komt nog eens ergens ikwens je veel plezier en hoop dat het studeren je ook weer gaat lukken ik kijk uit naar je verhalen zo kunnen we je toch een beetje volgen.groetjes jeannette hans en de kids.

  • 29 Juni 2008 - 11:30

    Je Zusje :

    hi liene goed aangekomen dus!! helemaal goed! hoe is het weer daar? heel veel plezier en succes!! en ben benieuwd naar je foto's!!
    liefs je zusje

  • 29 Juni 2008 - 13:10

    Dimphy:

    Ha Jolien,
    Fijn te weten dat je goed bent aangekomen. Uit je bericht lees ik dat het daar toch wel héél erg anders is. Een enorm contrast met je reis van vorig jaar! Leuk om weer op deze manier op de hoogte blijven. Veel groetjes en liefs,
    Dimphy

  • 30 Juni 2008 - 09:56

    Karly:

    Dag Jolien!!

    Je bent gelukkig goed aangekomen!! Wat stom dat jij en Sammy elkaar niet konden vinden!! Is het vliegveld dan zo groot? Veek succes daaro en geniet ook een beetje hé. Niet alleen maar studeren. Tot later sprekens!!!

    Karlijn

  • 30 Juni 2008 - 11:33

    Angela:

    Hoi Jolien, Weer een volgende belevenis! Leuk hoor, Nashville, Tennessee, ben benieuwd hoe je accent is als je terug bent en wellicht megafan geworden van een countryzanger/zangeres......succes en veel plezier vooral !!! dikke kus ans (ook een dikke x van nathan voor lolien en de groetjes van dave)

  • 02 Juli 2008 - 08:24

    Martijn (je Broetje):

    hey lientje

    Alles goed daar? ik heb het iig goed naam mijn zin thuis, zojuist mijn rijbewijs gehaald. wil het een beetje lukken volgens de plannen die je had?

  • 10 Juli 2008 - 08:46

    Roos:

    ha jolien,
    beetje late reactie, maar mijn computer weigert om waarbenjij te laden :s. Dus nu maar vanaf de uni. Hoe is t ondertussen? wil t lukken met t onderzoek? Lijkt me toch wel heel leuk, zo even voor een paar weken heel ergens anders wonen en studeren! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Nashville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2008

Week 6

01 Augustus 2008

Week 5

26 Juli 2008

Week 4

18 Juli 2008

Week 3

12 Juli 2008

Week 2
Jolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 34378

Voorgaande reizen:

19 Januari 2007 - 21 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: