Week 2 - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jolien Geerlings - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jolien Geerlings - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolien

12 Juli 2008 | Verenigde Staten, Nashville

Zo... waar was ik gebleven. Oh ja, 4 juli... De dag van de Onafhankelijkheid. In feite komt deze dag voor boel mensen neer op BBQen en vuurwerk kijken. Dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Samen met Katie (een van de meiden die hier vandaan komt en die ik op haar uitwisseling naar Utrecht al heb ontmoet) en haar man Josh zijn we naar vrienden van hun gegaan waar ze een grote opblaasbare waterglijbaan in de tuin hadden laten opzetten. Iedereen had dus zwemkleding mee om er vanaf te roetsjen. Er waren ook wat koters die helemaal wild van dat ding waren, maar als zij er even niet op zaten waren de volwassenen er net zo wild van. Erg gezellig dus. Na een beetje BBQ te hebben gegeten reden we naar Sammy's huis omdat daar ook nog een feestje was en van daaruit reden we later naar een grasveld met uitzicht op downtown Nashville om naar het vuurwerk te kijken. Dat was echt het allergrootste vuurwerk dat ik ooit heb gezien!! Veel, Mooi, Groot; ze hadden alles uit de kast gehaald. Ze kregen het zelfs voor elkaar om het vuurwerk USA te laten spellen! (dat zie he ook op het filmpje dat ik er hopelijk op weet te zetten) Op de achtergrond hoorden we het philharmonisch orkest via de radio pompeuze amerikaanse klassieke muziek spelen. Dat maakte het helemaal af. Heel tof om dat eens te zien!
De dag daarna ben ik op de fiets naar de Belle Meade Plantage gegaan. Het is een plantage, gesticht rond 1800, waar men voornamelijk racepaarden fokte. Daar waren toch nog behoorlijk wat slaven voor nodig: 136. De leefden onder niet al te beste omstandigheden en erg kleine behuizing. De eigenaren van de plantage, de familie Jackson, woonden natuurlijk een stukje rianter. We kregen een tour door het woonhuis, dat volledig in stijl van 1850 was gerestaureert. Niet erg mooi, vrij pompeus, maar dat was de stijl toen. Wel erg leuk om te zien; je kon de Southern Belles hun haar als zien doen voor hun kapspiegels! In de burgeroorlog werd de familie en hun bezittingen gespaard mede doordat de man des huizes de kas van de Confederates flink spekte. Er werd wel flink gevochten in de regio en de battle of Nashville was een van de heftigste in die oorlog. Helaas voor de familie (gelukkig voor de slaven) won het noorden en dus werden de slaven vrijgelaten. Vele bleven echter op de plantage wonen omdat ze bang waren elders niet aan de bak te komen of voor vijandigheden onderweg. Bij de derde generatie van de plantage-familie ging het een beetje mis. Er werden grote feesten gegeven waarvoor twee keer per jaar 200 varkens werden geslacht, gerookt en gepekeld; vroeger werden dan zaken gedaan, paarden verkocht. Maar doordat paarden races minder populair werden door de opkomst van honkbal, werd er steeds minder binnen gebracht en moest het landgoed uiteindelijk verkocht worden.... Al met al een erg interessante plek om te bezoeken.
De dag daarna ben ik het Parthenon gaan bezoeken. Nu zullen jullie zeggen (of misschien ook niet...) he die staat toch op de Arkopolis in Athene! Ja dat is ook zo, maar hier staat een gerestaureerd evenbeeld. Zo'n 100 jaar geleden vierde nashville zijn 100 jarig bestaan (ja echt wat oud he, ik geloof het zelf ook bijna niet!) en werd er een groot feest gegeven waarbij men allerlei beroemde bouwwerken tijdelijk nabouwde, waaronder de het Parthenon. Die vonden ze echter zo mooi dat ze later besloten er een permanent exemplaar van te maken, alleen dan mooier dus een puntgaaf exemplaar! Aan de binnenkant hebben ze zelfs een beeld van de godin Athene nagemaakt zoals het er toen misschien uitgezien zou kunnen hebben. Ach, wat zullen we ervan zeggen... Die Amerikanen en hun cultuur he (of klinkt dat erg snobistisch?)!
Op maandag was het dan weer tijd om aan de slag te gaan. Lekker naar de bieb dus op de fiets. Helaas, de week begon al lekker. Ik reed over een rooster in de weg heen waarbij mijn dunne wielrenfietsbandjes precies in de groeven pasten. Dus ik hup over mijn stuur heen! Gelukkig geen ernstig letsel voor mij of de fiets dus kom ik gewoon weer door... beetje beter op de rooster letten de volgende keer. De dag daarna was er opnieuw een gevalletje met de fiets. Ik reed terug van mijn buikdansles en had mijn tas op de achterkant van mijn fiets vastgebonden. Na zo'n 20 minuten fietsen kijk ik achterom en jawel... Tas Weg! ik natuurlijk meteen omgedraaid om hem te gaan zoeken, ben zelf 4 keer heen en weer gefietst, maar ik kon hem niet vinden. Ik balen als een stekker natuurlijk, mijn kamersleutel, fietssleutel, maar nog erger; mijn portemonaie en mijn telefoon zaten erin. Weg dus...(grrrrr!). Eenmaal thuis kreeg ik gelukkig een nieuwe kamersleutel, maar ik moest natuurlijk wel meteen mijn pasjes laten blokeren en nieuwe aan laten maken. Als het goed is komen die nu deze kant op dus dat is ook weer geregeld. Ik heb het wel aangegeven bij de politie en heb zelf een sms naar mijn eigen telefoon gestuurd met mijn contactgegevens erin zodat mensen hem naar me terug kunnen brengen, maar de kans dat dat gebeurd wordt wel steeds kleiner denk ik.... Dus sms'sen heeft geen zin meer mensen... wie weet waar die dan aankomt!
Gisteren avond heb ik nog een cultureel verantwoorde activiteit ondernomen. We zijn naar de Honky Tonks gegaan, de befaamde bars in het centrum van Nashville waar ze country muziek spelen. Eerst naar een leuk barretje op Music Row geweest (dat is de straat waar alle muziek producenten zoals Sony en zo hun kantoor hebben) waar vooral locals een beetje kwamen drinken. Daarna door naar het toeristische Broadway, waar we bij een bar binnen stapten, behalve ik dan... Uitgaansdiva dat ik ben was er niet vanuit gegaan dat je per se je ID bij moet hebben om uberhaupt maar een bar binnen te kunnen lopen, of je nu drinkt of niet... en die had ik dus niet bij me... dus dan maar even terug naar huis. Daarna zijn we eerst naar Robert's gegaan. Daar speelde een leuke band, mensen waren een beetje aan het dansen en het was er gezellig druk. Natuurlijk naar ieder liedje 'Whoehoe' schreeuwen en genieten van de goede sfeer! Erg lachen! Daarna zijn we nog naar 'Tootsies' gegaan. Deze bar is er vooral om bekend dat hier vroeger alle grote sterren kwamen om na een concert nog wat te drinken, er was namelijk een doorgang van de concerthal ( het Ryman Auditorium) naar deze bar. Er hangen dus heel veel oude gesigneerde foto's aan de muur van grote sterren. Erg leuk om te zien!
Vandaag heb ik alleen maar binnen zitten studeren (buiten is het toch veel te warm en benauwd), maar.... Morgen gaan we naar Memphis!! Even naar Graceland en naar het National Civil Rights Museum! Maar daarover de volgende keer meer.....


  • 12 Juli 2008 - 09:18

    Karly:

    Al weer de primeur!!! Wat vervelend zeg, alles weg als je je tas verliest. Echt balen... maar je had je paspoort daar niet in zitten. Wat een geluk zeg, want dan ben je verder van huis.... Het is leuk een impressie te krijgen van hoe het daar is... een heel ander VS dan ik ken vanuit California. ECht totaal anders. Misschien moet je de staten meer als landen zien, zoals de landen in de EU. Om even echt Nederlander te spelen. Hier is het weer echt kl•te. Het regent en regent maar. Ik kijk nu naar buiten en ja het regent alweer!!! WOrdt er helemaal depressief van. Ook omdat ik een beetje ziekjes ben, nog een miljoen dingen moet regelen voordat ik weg ga, ik er achter kwam dat ik toch nog best wel wat moet lezen aan artikelen en opdrachten maken voor Malmo, en het studeren nog voor geen meter lukt... Maar komt vast goed. Ik heb er aan de ene kant zin in en aan de andere kant omdat ik nog zoveel moet doen zou ik het niet erg vinden als het een weekje later zou zijn. Maar ik laat het hier bij, mijn gezeur heb je niets aan... Nog heel veel plezier en studeerse.

    Kus Kalo

  • 12 Juli 2008 - 09:20

    Saskia:

    He Jolien,

    Het klinkt als veel lol en erg interessant. Op naar het veel oudere nijmegen met de geweldige vierdaagse aankomende week. (geen idee wordt mijn eerste 4daagse beleving, sinds ik in N woon...)
    Prachtig dat vuurwerk en zo'n glijbaan ken ik alleen van de activiteiten op de camping, maar in de achtertuin, heerlijk...

    Veel plezier en ik steek de paraplu nog maar een keer omhoog,

    Saskia

  • 12 Juli 2008 - 12:44

    Je Zusje:

    hi lientje klinkt goed daar....het is super leuk om de foto;s en video's te zien.....
    ik ben benieuwd naar de foto's van elvis!!! hahaha en miss wil hij nog wel even voor je zingen!
    liefs anniek

  • 15 Juli 2008 - 19:52

    Dimphy:

    Ha Jolien, Wat een leventje heb je daar. Je wordt nog een uitgaansbeest!!! Balen van je tas, zeg! Niets meer van vernomen? Leuk om je foto's en video's te bekijken. Momenteel zit iemand uit Rosmalen die ik wel ken ook in Nashville. Haar man vertelde me over het enorme vuurwerk. Je maakt zo wel weer het een en ander mee, Jolien. Ik ben gisterenavond weer thuis gekomen van 5 dagen cursus in België. Morgen is Merlijn jarig en zoek ik haar op in Tilburg. Even een terrasje pikken (als het tenminste droog blijft!).
    Weer heel veel groetjes,liefs, Dimphy.

  • 16 Juli 2008 - 18:38

    Merlijn:

    Hee Jolien! Wat een spannende verhalen allemaal weer! Ik ben er jaloers op! (behalve op dat tas-verhaal dan ;) Super bedankt voor je verjaardagskaartje! Het parachute springen was echt te gek en een aanrader. Het engste is als je de mensen voor je uit t vliegtuig ziet vallen. Op t moment dat je zelf aan de beurt bent heb je geen kans om er even over te twijfelen of t eng te vinden want die man achter je springt gewoon en voor je t weet ben je weer beneden! Nou ik wens je nog heel veel plezier daar en dan zie ik je vast weer in augustus! Veel liefs Merlijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Nashville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2008

Week 6

01 Augustus 2008

Week 5

26 Juli 2008

Week 4

18 Juli 2008

Week 3

12 Juli 2008

Week 2
Jolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 34213

Voorgaande reizen:

19 Januari 2007 - 21 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: