Week 1 - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jolien Geerlings - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jolien Geerlings - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolien

04 Juli 2008 | Verenigde Staten, Nashville

Hoi Allemaal,

Week 1 in Nashville zit erop. Wat zullen we er eens over zeggen... het is een hele aparte ervaring om hier te zijn! De eerste paar dagen hier moest ik echt nog een beetje mijn draai vinden. Het is een rare omgeving, dat smalltown America dat Nashville toch een beetje is. Als ik uit mijn raam op de 12de verdieping kijk dan zie ik een grote straat met veel auto's en veel neon lichten met fastfood restaurants. Niet erg mooi natuurlijk, maar gelukkig is er mee dan dat. Op de eerste dag ben ik dus maar eens even op de campus rond gaan kijken. Vanderbilt is een oude universiteit, opgericht 1875, en dus staat er op de oude campus mooie gebouwen en hele mooie oude bomen (zoals jullie kunnen zien op de foto's). Maar ook een hoop nieuwe gebouwen die in dezelfde stijl zijn gebouwd. Ze houden hier van groot, majestueus en een beetje pompeus, als het maar indrukwekkend. Ook vernoemen ze vrijwel alle gebouwen naar mannen of vrouwen genoemd, waarschijnlijk omdat ze genoeg geld hebben geinvesteerd. Daarnaast hebben ze hier ook veel huizen van studentenverenigingen. Deze zijn echter alleen voor de jongens want in Tennessee is er nog een oude wet uit de tijd van de burgeroorlog of zo dat er niet meer dan 5 vrouwen bij elkaar in een pand mogen wonen omdat het anders een bordeel is of zoiets. Alle die huizen hebben natuurlijk van de griekse letters en parkeerplaatsen waar alleen leden hun dikke glimmende auto's neer mogen zetten.
Nou moet je hier ook wel veel met de auto doen; bussen zijn er wel maar rijden erg onregelmatig, fietsen doen ook niet veel mensen en dan blijft de auto over. Gelukkig ken ik hier mensen met een auto, anders zou ik nergens komen. Ik heb nu ook van iemand een fiets te leen wat met gelukkig een stuk mobieler maakt. Ik hou er echt niet van om afhankelijk te zijn van andere mensen als ik eens een keer weg wil.
Op zaterdag zijn we nog met iemands auto grote boodschappen gaan doen bij de Target, nog zoiets dat heeeel groot is; een soort Franse Hypermarche. 's Avonds gingen we naar een feestje dat ook een beetje raar was. Bij een ijswinkeltje langs de grote weg kwamen een aantal bandje optreden en werden zelfgemaaktje muziekclips vertoond. Het was een hele leuke sfeer! Allemaal vrienden die een beetje aan het rondhangen waren met hun ijsjes.
De volgende dag werd is weer erg vroeg wakker (uurtje of half zeven), zal wel door de jetlag komen, en na lekker een beetje te hebben aangemodderd kwam ik een ander apartementgenootje tegen, een Amerikaanse uit New Jersey genaamd Ester. Zij ging een stukje wandelen in de bossen zij ze en dus ging ik mee (ik had toch niets beters te doen op mijn vrije zondag). Ze hebben hier veel mooie natuur en het was fijn om even in de bossen te zijn omdat ze zo hetzelfde zijn als thuis. Hier kwam ik langzaam een beetje van mijn cultuurshock af! Daarna lekker een boekje gelezen in de zon op een van de heerlijk grasvelden op de campus, want lekker weer is het hier wel (ik heb al een beetje een kleurtje)!
Op maandag ging ik eens even mijn fiets uitproberen; een beetje klein wielrennersfietsje maar wel lichtgewicht en comfortabel. Daarmee ben ik even Downtown Nashville ingefietst en toen bleek opeens dat Nashville bij daglicht best leuk is, bijna tot mijn verbazing! Hoge wolkenkrabbers naast wat oude country-bars, ook wel honkeytonks genoemd; een leuk gezicht. Op de voetgangerspaden (waar toch bijna niemand loopt) wordt je bovendien niet van je fiets gereden en dus kan ik me veilig verplaatsen! Hoewel ik me wel vermaakte zonder nog iets voor school te doen neigde ik al bijna naar verveling dus wat het goed dat ik op dinsdag een gesprek had met mijn begeleidende prof hier om een plan uit te stippelen. Daarna kon ik eindelijk aan de slag en dat heb ik dus de afgelopen dagen voor de rest een beetje gedaan; artikelen zoek en lezen, datasets zoeken en doorspitten. Het lijkt misschien wat saai, maar ik vind het lekker om ermee bezig te zijn; niet te fanatiek natuurlijk, alles op zijn gemak dus ik kan ook nog wel eens weg om ergens een filmpje of een kopje thee met iemand te pakken! Oh en ik ben ook begonnen met wat buikdans lessen hier waar ik al veel van geleerd heb dus dat blijf ik ook zeker doen!

Morgen is het 4 July dus is het groot feest hier, maar ik vertel jullie pas volgende week hoe dat is afgelopen... hahaha!

Liefs Jolien

p.s. bedankt voor jullie leuke reacties. Ik zet er nu ook foto's op ter illustratie!

  • 04 Juli 2008 - 15:26

    Karly:

    Yeah ik ben de eerste!!! Woehoe!!! Fijn dat je eindelijk een beetje gesetteld bent!!! en over je cultuurshock heen bent. EN ben je al naar country music geweest? En hoe is je prof? Goede begeleider. En heb je goede datasets gevonden? ALs je nog tips voor mij hebt hoor ik het graag. Ik heb verder een ticket geboekt naar Pisa en ga een weekje met Lieke naar Toscane vanaf de 13e augustus. Wanneer kom jij terug? net een paar dagen daarvoor toch? Kunnen we elkaar dan nog zien? ANders wordt het echt lang!! maar ja we hebben elkaar zo lang gezien dag in dag uit, kunnen we best nog even op teren. LOL. Nee hoor grapje. Nou ik ga er weer vandoor moet me klaar gaan maken om te gaan eten bij Lieke en daarna salsa les.

    Ofa atu,

    Kalo

  • 04 Juli 2008 - 19:30

    Dimphy:

    Ha Jolien, Leuk die foto's. De campus ziet er wel indrukwekkend uit! Een beetje een contrast met het stadsbeeld, die luxe gebouwen. Fijn dat je je draai alweer zo snel gevonden hebt.
    Hier is de zomervakantie begonnen. Ik moet maandag nog wel het een en ander afronden op school, maar de grootste drukte is weer voorbij. Gelukkig! Vandaag personeelsdag gehad, boerengolven, jawel! Ik had nooit gedacht dat nog eens te doen. Het is wel leuk om eens heel anders met je collega's bezig te zijn.
    Weer heel veel groetjes en tot de volgende keer.
    Liefs,
    Dimphy

  • 04 Juli 2008 - 20:38

    Nathalie:

    dag jolien, wat leuk om weer deze verslagen te lezen, je doet het toch maar weer, nieuwe uitdaging , heel veel succes daar. veel liefs nathalie en de rest..

  • 04 Juli 2008 - 21:03

    Lisette:

    Hee Lien!!
    Leuk te lezen over je belevenissen!! En de foto's zijn ook cool! en herkenbaar, aan de ene kant oerlelijk zo'n stad vond ik, maar soms toch ook wel indrukwekkend en mooi zelfs.
    Wel een heel grappig tentje die ijsco-kraam lijkt me!
    Geniet er nog van Jolien!

    xliset

  • 06 Juli 2008 - 08:50

    Anke:

    Vanderbilt Arboritum!
    Hell yeah, country rocks!
    MK en ik zijn nu in Sofia! Toopertje kan ik wel zeggen. Mooie gebouwen. Onwijs aardige mensen. mooie mannen (en lang!?!?). Lekker eten. En gekke backpackers in ons hostel!
    Check je later poppetje. Keep the bluegrass alive!

  • 08 Juli 2008 - 09:04

    MK:

    Jolene,
    Wij hebben eergisteren 4 kerken, 1 synagoge en 1 moskee bezocht. Nog maar twee kerken te gaan en dan hebben we sofia kerk-technisch in de pocket.
    Dus....als je je verveelt...Ga kerken bezoeken! Die hebben ze heel veel in Nashville, en de nagebouwde acropolis is ook niet mis...Okay, wij gaan hier op zoek naar een zwembad. Gisteren gingen we op zoek naar de bergen en die hebben we niet kunnen vinden, dus hopelijk hebben we vandaag meer luck....

    I ni sogoma, n' ye kalandan ye (goeiemorgen ik ben een student in het bambara)!

    MK

  • 10 Juli 2008 - 08:52

    Roos:

    moet ik toch iets beter opletten, want er was dus nog een 2e bericht :P. tis hier in nederland echt schitterend weer....ben net in mn zeilpak naar de uni gegaan, wat een regen zeg! maar in the states ziet t er wel beter uit zeg! en fijn dat je ook bent begonnen met je onderzoek. Heb je verder al veel leuke nieuwe mensen leren kennen? xx roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Nashville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2008

Week 6

01 Augustus 2008

Week 5

26 Juli 2008

Week 4

18 Juli 2008

Week 3

12 Juli 2008

Week 2
Jolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 34376

Voorgaande reizen:

19 Januari 2007 - 21 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: