weekbericht 6 - Reisverslag uit Weno Town, Micronesië van Jolien Geerlings - WaarBenJij.nu weekbericht 6 - Reisverslag uit Weno Town, Micronesië van Jolien Geerlings - WaarBenJij.nu

weekbericht 6

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolien

03 Maart 2007 | Micronesië, Weno Town

Hallo allemaal,

Laten we maar snel beginnen ook al is er niet zo veel te vertellen deze week. Op zaterdag heb ik niet veel bijzonders gedaan. Ik heb nog eens nagedacht over mijn interviews en de vragen die ik daarin stel en heb een aantal nieuwe onderwerpen en vragen ingevoegd die ik tot dan toe nog niet had gevraagd. Daarna nog wat interviews gecodeert en toen de rest van de dag een beetje gelummeld. Ik vind eigenlijk aan de ene kant dat ik dat niet kan maken omdat ik hier zo weinig dagen heb, maar aan de andere kant moet je ook eens kunnen ontspannen, toch? Op zondag een beetje dezelfde routine als de dag ervoor. Op maandag heb ik toen eerst geskypet met pap en mam en anniek en martijn. Dat is altijd leuk! Daarna heb ik nog geskyped met Lisette en Geert. Dat was echt heel raar. We zaten alle drie op een andere kant van de planeet, listette in Canada, Geert in Nederland en ik in Chuuk, en we konden met elkaar kletsen alsof we naast elkaar op de bank zaten. Echt heel leuk dus! Daarna heeft Bryan me geintroduceert op de Land Grant afdeling van het COM. Daar hebben ze een programma voor high school drop outs. De leerlingen hebben echter alleen les van 8.30 tot 11.30 en alleen van maandag tot vrijdag. Aangezien ik er om 14.00 was, was het te laat om nog een interview te doen maar ik moest morgen maar terug komen. Daarna heb ik de andere anrtopoloog in Chuuk ontmoet. Hij is een Duitser die is opgegroied in Chuuk omdat zijn vader hier missionaris was. Normaal verblijft hij op Tol, een van de andere eilanden in de lagoon, maar op maandag was hij hier dus hebben we even een babbeltje gemaakt over wat is deed en wat hij deed. Hij weet heel veel en is erg aardig dus het was een leuk gesprek. Het is altijd goed om te netwerken natuurlijk.
Op dinsdag ben ik naar de Land Grant gegaan en tot mijn verbazing kon ik meteen beginnen met interviewen. Daar had ik niet helemaal op gerekend. Ik dacht eerst afspraken te moeten maken en zo. Maar blijkbaar maakt het hier niet uit als de kids hun lessen missen. Ook de leraren en andere medewerkers lijken niet zo druk bezig. Ik interviewde dus twee meiden die dag, maar dat ging erg moeizaam. Hun engels was niet zo goed waardoor ik de antwoorden echt uit ze moest trekken en heel veel door moest vragen, en dan nog begrepen ze mijn vraag soms niet. Erg vermoeiend dus en dus kwam er de rest van de dag niets meer uit mijn handen. Ik merkte wel meteen wat interessante verschillen op met de beter opgeleide studenten, dus het was niet volkomen nutteloos. De dag daarna weer vroeg op na een nacht niet zo lekker slapen vanwege een huilende Maritza die tot 1.30 bezig was. Toen ben ik weer na de land grant gegaan waar ik een interview deed met een ander meisje. Deze keer met vertaler. Dat was wel een stuk prettiger moet ik zeggen. Het interview duurt dan wel 2 keer zo lang, dus drie uur, maar dat is niet zo erg als we een pauze tussendoor inlassen om een beetje fris te blijven. Na 1 interview was ik klaar omdat de rest van de leerlingen om 12.00 natuurlijk al naar huis is. Toen maar naar huis gegaan en daar een gedeelte van een interview uitgetypt. De dag daarna weer dezelfde routine. Deze keer interviewde ik een jongen en dat ging ook wel goed. Op donderdag avond lekker spagetti gegeten en een film gehuurd die volgens de film critici van de Volkskrant echt geweldig moest zijn. Ik weet niet hoor...... misschien was ik gewoon niet in de stemming voor een vage film, maar ik zag niet helemaal in waarom dit zo geweldig was. Op vrijdag stond ik weer vroeg op, maar ik wist niet dat ze op vrijdag geen les hadden op de Land Grant dus had ik best kunnen uitslapen. De rest van de dag maar een beetje aan het interview met een van de meiden gewerkt. Toen die af was ben ik maar begonnen aan de volgende. Daarna een beetje op tijd naar bed om wat bij te slapen. Ik was nogal moe. Op zaterdag ochtend moet ik toch altijd weer vroeg op voor het Skypen met thuis, maar dat doe ik graag hoor. Bovendien wordt ik toch vroeg wakker door het licht in mijn kamer en doordat Maritza en de pup wakker zijn.
Vandaag ga ik niet zo veel doen denk ik. Misschien wat interviews uitwerken. Ik denk dat ik ook even een stukje ga wandelen en foto’s ga maken. Ik heb dat de hele week nog niet gedaan dus vandaar dat er geen foto’s op staan deze keer. Volgende week beter. Tot dan maar weer!

Heel veel liefs,

Jolien

  • 03 Maart 2007 - 09:51

    Dimphy:

    Ha Jolien,
    Ik wilde even iemand een mailtje sturen en tijdens die actie kwam jouw weekbericht binnen. Helemaal vers van de pers, dus. Toch wel interessant om inderdaad die verschillen te voelen en vast te stellen tussen de beter opgeleide studenten en de ' drop outs' . Kun je wel weer wat mee. Ja hoor, Jolien, je mag best wel eens een dagje ' lummelen'. Ik weet voor mezelf ook, hoe moeilijk dat is, om dat mezelf toe te staan, maar ik ben wel aan het oefenen. Dus oefen maar mee, haha!
    Hier gaat alles zo'n beetje z'n gangetje. Gisterenavond hadden we nog schoolfeest voor de 1e en 2e klassen, helaas was het niet zo druk. Het schijnt tegenwoordig niet meer ' stoer' te zijn om naar een schoolfeest te gaan. Jammer, maar degenen die er waren hebben zich goed vermaakt. De rage is al een tijdje ' jumpen': springen en zwaaien met je benen, of er een structuur in zit, kan ik niet ontdekken. Voor de variatie regent het op dit moment weer behoorlijk hard. De winter is letterlijk verregend hier, daaraan mis je dus niets.
    Weer heel veel groeten en liefs en tot de volgende keer,
    Dimphy.

  • 03 Maart 2007 - 12:13

    Liesbeth:

    Hoi Jolien, zo te horen ben je heel druk met je intervieuws en zo. Hopelijk levert het op wat je ervan verwachtte. In ieder geval ben je weer een ervaring rijker, met die maandjes leven in een ander land en heel andere cultuur. La Familia is in deze periode vertegenwoordigd op de hele wereld (nou ja een beetje overdreven dus) Maar goed Tineke en Anneke in Sri Lanka en Marcel is inmiddels naar Tanzania vertrokken. Ook van hem krijgen we hopelijk weer smeuige verhalen te lezen.
    Hier gaat alles lekker, ben net een weekend weg geweest met vrienden, huisje op de Veluwe. Was heel gezellig. Morgen naar Rosmalen voor verjaardag Martijn en Anniek en daarna feest op de hockeyclub. Vanavond ga ik eten bij Nathalie en Jurgen en de kids. Dus mijn weekend is wel weer redelijk gevuld.
    Nou meissie goed weekend en tot laterrrrrrrr.

    Dikke knuffel

  • 03 Maart 2007 - 21:55

    Lisette:

    Hey Jolien!!
    Nou dat klinkt ijver allemaal! Zeker interessant om die verschillende kids met elkaar te vergelijken. De afgelopen dagen waren hier erg rustig. Vooral ook getypt en ingesneeuwd... Ik hoop toch dat dat snel beter wordt... Heb ook een beetje plannen gemaakt voor het vervolg. Nou, geniet er ook nog van en als je op je wandelingen een keer een geest tegen komt, niet vergeten om em op de foto te zetten!!!
    x lisette

  • 06 Maart 2007 - 08:07

    Coen:

    ha liene!!

    alles goed?? hoop het!!

    deze week een beetje lui geweest is het niet?? zaterdag en zondag nix gedaan, geen foto's?? niet zo best he??
    ach jah..moet ook een keer kunnen!!

    veel succes en plezier nog daar en ik ben benieuwd of je volgende week meer mee maakt!!!!!

    kiss Coen

  • 07 Maart 2007 - 14:20

    Anke:

    Ha mupke,
    Ik heb zojuist je hele stuk gelezen en denk nu: ' wat heb ik eigenlijk gelezen?' Dus ik lees m nog ff een keer hoor. Momentje...
    Okay ben ik weer. Tof dat je een antropoloog ontmoet heb. Heb je ook nog wat leuke dingen kunnen bespreken? Of Duits gepraat samen?
    Je moet wel een keer af van al die huilende mensen bij je in de buurt zeg. Dat komt de concentratie niet ten goede lijkt me zo!
    Ennu ff een vraagje. MK en ik wilde zondagavond een filmpje kijken... mag dat op je kamer? Je lover vond t goed! Wees gerust, t zal een antropologisch verantwoorde, over de wereldproblematiek handelende film zijn! Of vet hard ofzo...
    Binnenkort krijg je weer een super lange anke-week-up-date... Wederom spanning en sensatie a la 'as the world turns meets nova'!
    xxxxxxxxx anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Micronesië, Weno Town

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2008

Week 6

01 Augustus 2008

Week 5

26 Juli 2008

Week 4

18 Juli 2008

Week 3

12 Juli 2008

Week 2
Jolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 34371

Voorgaande reizen:

19 Januari 2007 - 21 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: